Individuel supervision
Supervisionstilbud for studiementorer ansatte hos DUOS. Arbejdet som studiementor er man alene om at yde støtten, og fordi man har tavshedspligt, er det vanskeligt at finde et rum, hvori man kan tale direkte og frit om ens arbejde. Individuel supervision tilbydes løbende.
I supervision er det os som supervisorer der har tavshedspligt, og vi tilbyder et rum, hvor du har mulighed for at vende forløbet med fokus på at få skabt forståelse og tryghed i arbejdet som studiementor.
Supervision sker uden din mentees tilstedeværelse, og er et rum, hvor du som studiementor eksempelvis kan vende det, der går godt og de udfordringer, du møder.
Du behøver ikke have forberedt et tema til supervision. Supervision kan blot handle om nysgerrighed på den praksis du er en del af som mentor og din udvikling heri.
Inspiration til tematikker eller spørgsmål under supervision:
- Tvivl om din mentees udbytte af støtten
- Tvivl om teknikker og redskaber
- Tvivl om hvilke spørgsmål, man skal stille som studiementor
- Manglende motivation
- Min udvikling som studiementor
- Hvordan rammesætter jeg et møde?
- Hvordan skaber jeg en rød tråd mellem møder?
- Skal jeg have specifikke faglige kompetencer, for at være studiementor?
- Hvad er mit ansvar og rolle som studiementor?
- Hvad er min motivation for arbejdet, og hvad er mine styrker som studiementor?
Tilmelding
Det er vigtigt, at du forud for tilmelding, er sikker på, at du har en aktiv opkvalificerings-bevilling. Er du i tvivl, så spørg din arbejdsgiver/DUOS.
Tilmelding:
Book en online supervision med Lærke eller Signe her
Du kan også sende dem en mail, hvis du har spørgsmål.
Før supervisionen skal du oplyse:
- Navnet på den studerende, hvorfra der skal trækkes timer for supervisionen
- Den studerendes uddannelses-institution
- Den studerendes uddannelsesretning
Individuel supervision tilbydes efter aftale.
Signe Bengtsson
Signe er uddannet Cand.pæd. i Pædagogisk filosofi og har efteruddannet sig på lærer- og pædagoguddannelsen. Derudover har hun arbejdet med specialpædagogisk støtte siden 2020 - først som Faglig støttelærer og siden 2022 som SPS Rådgiver. Signe er særligt optaget af, hvad god hjælp og støtte er for den enkelte, og vil sammen med jer studiementorer være nysgerrig på, hvordan I aktivt kan udvikle og bruge egne refleksioner i et studiementorsamarbejde
Kontakt:
Lærke Katrine Saabye
Lærke er uddannet pædagog og har arbejdet med unge med autisme og ADHD på bosted og i beskæftigelse. Derudover har hun senere læst en kandidat i pædagogisk psykologi ved Aarhus universitet, som hun blev færdig med i 2023. Under uddannelsen har hun selv været ansat som studiementor. Lærke er optaget af de studerendes indefra-perspektiv og inddragelsen af dette ift. motivation og måder at opsætte individbaseret planlægning og studiehverdag.
Kontakt: